Ajanvaraus ja takaisinsoitto Parkanon ja Kihniön terveyskeskuksiin

Parkanon ja Kihniön terveyskeskusten ajanvarausnumero on 03 443 3400. Numero palvelee sekä kiireellisen että kiireettömän hoidon tarpeessa.

Ajanvaraus lääkärin ja hoitajan kiireettömälle vastaanotolle ma-pe klo 8–16.

Lääkärin kiirevastaanotto on auki joka päivä klo 06–24. Muina aikoina sairaanhoitaja arvioi hoidon tarpeen pääsääntöisesti puhelimitse ja järjestää tarkoituksenmukaisen hoidon. Pyydämme soittamaan ennen vastaanotolle tuloa asian kiireellisyyden arvioimiseksi. Puhelimitse annetaan myös hoito-ohjeita, tarvittaessa opastusta hoitoon hakeutumisessa ja ohjausta oikeaan hoitopaikkaan. Asiakkaat hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä.

Kiireettömissä asioissa käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Takaisinsoitto jätetään nauhoitteen antamien ohjeiden mukaan, jonka jälkeen soitamme takaisin saman päivän aikana.

Kiireelliset tapaukset, jotka vaativat päivystyksellistä arviota, hoidetaan saman puhelun aikana.
Hätätilanteissa tulee aina soittaa 112.

Ohjeet puhelinasiointiin

Kiireetön asiointi

Jos asiasi koskee asiointia terveysasemalla, esimerkiksi ajanvarausta vastaanotolle, reseptinuusintaa tai laboratoriotuloksia, valitse 1.

  • Kiireettömässä asioinnissa käytössä on takaisinsoittopalvelu. Voit valita, soitammeko sinulle takaisin numeroon, josta soitat, tai johonkin muuhun numeroon.

    • Jos haluat, että soitamme sinulle takaisin numeroon, josta soitat, valitse 1.
    • Jos haluat, että soitamme sinulle takaisin johonkin toiseen numeroon, valitse 2. Näppäile numero, johon haluat takaisinsoiton.
  • Älä sulje puhelinta, ennen kuin kuulet kohdan ”Kiitos. Soitamme teille mahdollisimman pian”. Tämän jälkeen takaisinsoitto rekisteröityy ja sinulle soitetaan takaisin saman päivän aikana.

Takaisinsoiton odotusaika vaihtelee viikonpäivästä ja kellonajasta riippuen. Kiireettömien asioiden osalta suositellaan olemaan yhteydessä muina arkipäivinä kuin maanantaisin, jolloin voi olla eniten ruuhkaa.

Kiireellinen asiointi

  • Jos asiasi on kiireellinen ja se vaatii päivystyksellistä arviota, valitse 2.
  • Tämän jälkeen siirryt jonottamaan linjalle.

  • Vastaamme puheluusi mahdollisimman pian ja asiasi hoidetaan saman puhelun aikana.

Digiterveysasema

Pääset kätevästi ja nopeasti hoitoon digiterveysaseman hoitopolun kautta. Digiterveysasemalla saat palvelua chatissa sekä videovastaanotolla osaavalta hoitohenkilökunnaltamme.

Digiterveysasema tarjoaa nopean hoitoon pääsyn asiakkaan kulloisenkin tarpeen mukaisesti. Digiterveysasemalle soveltuvat hyvin mm. reseptin uusinnat, flunssan oireet, iho-oireet ja sairauslomatodistukset.

Kolmostien Terveyden digiterveysaseman käyttö

Yhteydenottoa varten tarvitset tietokoneen tai mobiililaitteen, jossa on internetyhteys sekä kamera ja mikrofoni. Pääset sisälle palveluun tämän linkin kautta. Voit aloita hoitopolun myös klikkaamalla Kolmostien Terveyden etusivulla digiasema -painiketta.

Digiterveysasemalle tunnistaudutaan vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelussa kysytään hoitoon hakeutumisen syy automatisoidussa chat-keskustelussa, jonka jälkeen asiakas ohjataan hoitajalle hoidon tarpeen arviointiin. Tämän jälkeen hoitaja antaa asiakkaalle hoito-ohjeet, ohjaa etälääkärille chat- tai videovastaanotolle tai tarvittaessa varaa ajan toimipisteeseen.

Ennen vastaanottoa sinulta kysytään ennakkotietoja hoitoon hakeutumisesi syystä automatisoidussa chatissä. Kyselyn jälkeen sinut ohjataan hoitajalle hoidontarpeen arviointiin. Vastaathan kyselyyn huolellisesti. Hoidontarpeen arvioinnin yhteydessä hoitaja antaa hoito-ohjeet, ohjaa etälääkärille tai tarvittaessa varaa ajan toimipisteeseen, hoidon tarpeesta riippuen.

Digiterveysasema on auki arkisin klo 8–16, ja sen kautta asiakkaitamme palvelee terveydenhuollon ammattilaisia hoitajista lääkäreihin