Etusivu / Kolmostien Terveys seuraa aktiivisesti asiakastyytyväisyyttä
Ajankohtaista
14.10.2016

Kolmostien Terveys seuraa aktiivisesti asiakastyytyväisyyttä

Kolmostien Terveys on ottanut kokeiluun Happy or Not -palautejärjestelmän. Asiakaspalautetta kerääviä, langattomia päätelaitteita on sijoitettu viiteen palvelupisteeseen yhtiön toimialueella.

Parkanon päätelaitteet sijaitsevat sosiaalitoimistossa, Rauhalan palvelukeskuksessa, terveyskeskuksen poliklinikalla sekä hammashoitolan ja neuvolan aulassa. Kihniölle on sijoitettu yksi laite terveys- ja palvelukeskukseen. Laitteisiin annetusta palautteesta saadaan raportti viikoittain - palautetta käytetään Kolmostien Terveyden toiminnan ja palveluiden kehittämiseen. Anonyymin palautteen mahdollistavia, neljään eri hymiönäppäimeen perustuvia laitteita on helppo käyttää asioinnin yhteydessä. Asiakkaat ilmaisevat tyytyväisyytensä painamalla hymiötä, joka parhaiten kuvaa saatua palvelukokemusta.

 ”Kolmostien Terveys haluaa palvella parkanolaisia ja kihniöläisiä mahdollisimman hyvin. Usein asiakaspalautetta on saatavilla vain raskailla, paperisilla kyselylomakkeilla. Happy or Not -järjestelmä tuottaa tietoa nopeasti ja helposti. Asiakkaiden kokema tyytyväisyys palveluihin kertoo meille sen, kuinka olemme onnistuneet lupauksessamme yrityksenä. Samalla voimme myös seurata kehittämistyömme vaikutuksia asiakastyytyväisyyteen”, Kolmostien Terveys Oy:n toimitusjohtaja Timo Hokkanen toteaa.

 Happy or Not -laitteista on saatu kahden ensimmäisen viikon raportit. Kokonaisuudessaan tulokset kertovat korkeasta asiakastyytyväisyydestä. Ensimmäisen raportointi viikon aikana vastanneista 72 % oli kokenut olevansa erittäin tyytyväinen saamaansa palveluun. Jokseenkin tyytyväisiä oli 14 %. Erittäin tyytymättömiä oli 8 % ja jokseenkin tyytymättömiä 6 %. Viikkonumero 34:n raportissa erittäin tyytyväisiä oli 75 % vastanneista ja jokseenkin tyytyväisiä 15 %. Erittäin tyytymättömiä oli 7 % ja jokseenkin tyytymättömiä 3 %. Jälkimmäisenä seurantaviikkona oli annettu yhteensä 214 palautetta.

 ”On hienoa huomata, että palveluita käyttäneet asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kehittämisen varaa on kuitenkin edelleen, koska 14 vastaajaa koki olevansa erittäin tyytymättömiä saamaansa palveluun. Kolmostien Terveyden henkilökunta on selkeästi sisäistänyt tehtävänsä kihniöläisten ja parkanolaisten hyvinvoinnin rakentajina. Olen erittäin iloinen siitä, että 194 henkilöä koki saamansa palvelun hyväksi. Tästä on hyvä rakentaa palveluita entistä paremmaksi”, Hokkanen sanoo.

 

Lisätietoja:

 Timo Hokkanen
toimitusjohtaja

Kolmostien Terveys
puh. 040 832 43 30

timo.hokkanen@pihlajalinna.fi